سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تولید مثل در نهانزادان آوندی – تولید مثل سرخس

 

13-    این گیاهان دارای آوند هستند و در مکان های مرطوب و سایه دار گشترش دارند زیرا تولید مثل آنها .............................................. است.

مراحل تولید مثل :

a)       در زیر گامتوفیت سبز رنگ قلبی شکل که ............................. نام دارد ، اندام آرکگن و آنتریدی به وجود می آیند.

b)       آنتریدی تولید آنتروزوئید دو تاژکی و آرکگن تولید تخمزا می کند.

c)       آنتروزوئید آزاد شده و با شنا خود را به تخمزا رسانده و عمل لقاح صورت گرفته و سلول تخم به وجود می آید.

d)     از رشد و تقسیم سلول تخم بر روی............................، اسپوروفیت به وجود می آید که سبز رنگ است و بعد از تکمیل شبیه یک برگ بزرگ است و به آن ...........................گفته می شود.

e)       دسته های هاگدانی به نام .................................. در سطح پشتی برگ شاخه به وجود می آید که بعد از رسیدن تولید تعداد زیادی هاگ می کنند.

f)     هاگ ها بعد از رسیدن و آزاد شدن و قرار گرفتن در محیط مناسب ، رویش و تقسیم انجام داده و گامتوفیت ها (....................................) را به وجود می آورند.

نکته ها :

                 i.            در سرخس ها هم ................................ و هم ............................... سبز رنگ اند و توانایی فتوسنتز دارند.

               ii.            در سرخس ها ، اسپوروفیت ......................................... است و درشت تر از گامتوفیت است.

         iii.        در سرخس ها ، اسپوروفیت ................................... خود به گامتوفیت وابسته است ولی بعد از مدتی پروتال از بین رفته و اسپوروفیت مستقل خواهد شد.